14 Nisan 2014 Pazartesi

DOĞUM HİKAYEMİZ VE HASTANE SEÇİMİ


Aslında güzel dokunaklı duygulu şeyler yazmak isterdim ama maalesef hastane seçimimiz yüzünden bunun bir çoğunu yaşayamadım. Zaten erken olan doğumda tuzu biberi olmuştu. Özel Çakmak Erdem Hastenesin'de doğum yaptım. Öncesinde bir çok doktor ve hastane değiştirdim. En özel anınızın herşeyiyle  iyi olsun istiyorsunuz ama bazen bu istekler senin dışında gelişiyor. En sonunda içime sinen bir doktor bulmanın sevinciyle Erdem Hastanesine gidip gelmeye başlamıştım.
Bayramın ikinci günü sabah suyumun gelmesi ile korkulu ve heyecan dolu anlar yaşadık. Bavulum bile hazır değildi. Bir yandan doktoruma ulaşmaya çalışıyordum diğer yandan bavul hazırlıyordum. Tabi bu sırada suyum hala geliyordu. Doktora ulaşamayınca hastaneyi aradık. Doktorumuz tatildeymiş. Eğer kendisini çağırmamı istersem yanlış hatırlamıyorsan 600 TL ek ücret verecekmişiz yada oradaki nöbetçi doktor tarafından doğum yaptıracakmış. Bana böyle bir durumdan bahsetmedikleri için sinir ve telaşla istemiyorum kalsın dediğimi hatrlıyorum.  Ancak hastaneye gidip hiç bir güler yüz göstermeyen doktoru görünce korkudan doktorumu istiyorum diye direnmeye başladım. En azından telefonla konuşturun çok korkuyorum diye yalvardım. Aradılar ama yurt dışındaymış konuşamadım. Sabah 11: 00 civarlarında hastaneye varmıştık ve gelene gidene adres telefon verip en son kaçta yediğimi söyledim. Saat 14:00 sularında hala doğum yapmak için koridorlarda suyum gele gele bekliyordum. Doğumhane yoğunmuş ve beni koyun gibi koridorlarda beklettiler. En sonunda oda hazırlandıda çıkarıp orda beklemeye başladım. Daha sonra doğumhaneye indirip ellerimi kollarımı bağladılar. İçerde yanlış hatırlamıyorsan 4 kişi vardı ve bunların ikisi erkekti. Daha önce konuşup doğumda erkek olmayacağını söyledikleri için ikna olduğum hastane bana yalan söylemişti. Bu benim kişisel tercihimdi erkek istemiyordum. Sadece anestezi doktoru anestezi yapıp çıkacak demişlerdi bana. Ameliyathanede neredeyse 45 dakika ellerim bağlı suyum hala geliyor birde doğum sancılarım son hız devam ediyorken o kalar bağırmama biride çıkıp yanıma yaklaşıp beni sakinleştirmemesi nasıl bir duygu anlatamam size. Doğuma girerken bir insana bu kadar morel bozucu hareketler yapılmaz ya ölmek var kalmak var.  Hemşire eline bir makas almış çat çut sesler çıkararak dakiklarca onunla oynayıp ararında kakari kikiri sohbet yapıp kafalarını bile bana çevirmediler. İçlerinden biride bunun dudakları niye mor ki diye söylediğini duydum. Dudaklarım morarmış bilmiyorum neden belki soğuktu ondanda olabilir ama ulan biride niye morardı diye bakmadılar.  Ölsek kimsenin umrunda değil. Anestezi doktoru en son yemeği sabah yediğimi sanıp beni spinal anestezi için ikna çabalarına girdi. Kaç kişiye artık hatırlamıyorum gece 12' de 1 dilim ekmek peynir yedim diye anlattım artık hatırlamıyorum ama aşağıya gelene kadar sabah yemek yedim oldu. Üstüne üstlük bel fıtığım olduğu için doktorumun önermediği spinali bana yapmak için direniyordu doktor. Ya tutmazsa ne yapacağız dediğim de tutmazsa narkoz veririz dedi. Bana narkoz verirsem ölebilirsin diyen doktor tutmazsa narkoz veririz dedi düşünebiliyormusunuz. Bir ara nasıl kafayı toparladıysan saat kaç oldu ki bana narkoz veremiyorsunuz taaa gece yedim diye haykırdım. Ondan sonra jetonları düştü yaptığı yanlışı farketti. 45 dakika boyunca resmen adama yalvardım ya ne olur bana akıl ver ne yapacağımı bilemiyorum çok korkuyorum ayrıca bana spinal doktorlarım önermedi tersine sakıncalı olur sende dediler diye adama dil döktüm. Zaten canlı canlı doğum yapma olayını insan daha öncesinde kendini alıştırır. Kolay bir karar gibi ellerim bağlı onsa sancıya suyum bitmiş ölüyorum korkudan çocuğa bişey olacak diye o vaziyette tartıştığımız konuya bak. Şu an bunu yazarken bile ağlıyorum düşünün hala etkisini atamadım. Sonunda doktor geldi oda gece yemişti diye açıklama yaptı. Beni doğrulttular önlüğümü arkasını çözmek için. Baktım erkek yapacak bunu kıyamet kopardım istemedim yapmasını. Hani vazgeçecek durumum kalsa çıkıp gideceğim nefret ettim daha doğurmadan hastaneden. Sonunda doğurdum odama çıkardılar. Gözümü açtım temizlik fasılları çocuğu getirdiler emzirdik falan kafa yerinde değil çocuk mocuk gözü görmüyor insanın. İnanın sağlığınız yerindeyse asla sezeryan yaptırmayın. İleri derece bel fıtığım vardı ayrıca normal doğuma da müsait değildim. Yoksa hayatta sezeryan bile düşünmüyordum.  En sonunda gece kendime geldim çocuğun yüzüne bakabildim. Arada çocuğu alıp götürüyorlar sonra geri getiriyorlar. Özel hastanelerde çocuğun bakımlarını testlerini yaparlar normal durum yani. Fakat normal olmayan şey ise bunlar çocuğun altını açmamışlar bütün gün. Bir ara kayınvalidem sordu '' çocuğum siz açıyorsun değilmi altını '' diye. '' Hayır siz açacaksınız biz açmıyoruz '' dediler. Allahım bir açarız altını kakası taş gibi kurumuş daha ilk gün pişik oldu çocuk. Ben bunu görünce nasıl ağlarım durduramıyorum kendimi. El kadar çocuk bütün gün altını açılmamış simsiyah kakası kurumuş yapışmış. Ilık su yapıp temizledik. Bir yandan da sütüm gidecek diye beni sakinleştirmeye çalışıyor. Özel hastanedesin allah aşkına ne duydum ne işittim ayrıca kaç kişiye de refakatçi bile kaldım çocuğun altını açarlar bize bırakmazlardı. Allahınız dan bulun ne diyeyim artık insan değilsiniz siz. Üç gün hastanede kaldım 2. günün gece yarısı artık isyan edip bas bas bağırmaya başladım. Bir kiş gelip yatağın çarşafını değiştirmez mi leş gibi olmuş yatak. Zaten gün içinde tansiyonuma bile bakmaya gelen olmadı. Eşim idareye gidip şikayet edince. Çarşafımı biri gelip şikayet etmişsiniz diye değiştirip yastık kılıfını değiştirmeden gitti. Bir hemşire gelip şikayet etmişsiniz diye tansiyonuma ateşime bakıp gitti. Bir kadın geldi şikayet etmisşiniz dedi yerleri silip çöp kovasını boşaltıp gitti. Ezildik resmen şikayet ettiğim için. Gelen giden şikayet etmişsiniz deyip durdu. Üç gün aynı hoşaf ve çorba geldi hoşafı ilk gün içmiştim. Ertesi gün içemedim tadı sirke gibi olmuştu. Üzümler benbayaz olmuş suda kalmaktan. Çorba ilk gün kırmızı ve tavuk suyu tadı vardı. İkinci gün rengi açılmış sulandırmaşlar. Üçüncü gün üzerine salçası yağ damlası kadar kalmış sade suya arpa şehriyesini iç diye getirdiler. Tabi ben hiç birini içemedim. Kantinden alalım dedik sadece mercimek varmış. Eşim ve kayınvalidem beni tek bırakıp eve çorba yapmaya gittiler mecburen. Açlıktan resmen öldüm hastanede tek meyve suyu içtim bisküvi yedim. Taburcu olurken devlet hastanesinde bile çıkışa kadar hasta bakıcı tekerlekli sandalye ile sizi çıkışa kadar götürür. Biz kimseye hadi hakkınızı helal edin bile diyemedik koridorda allahın kulu yoktu. Eve geldik çocuğun üstünü başını değiştirdik. Bir baktım kolundaki plastik bilezik ayağında bantlar hala duruyor. Minnacık doğdu zaten teni tahriş olmuş hep. İnsan onları bir çıkarmaz mı ?  ya nasıl bir yere geldik olmaz bu kadarda.  Çocuğun ellerinde sürekli eldiven olduğu için fark edemedim nasıl olduysa parmaklarına baktım. Bir baktım küçük parmakları içe doğru yamukluk var. Doğuştan eğrilik vardı. Muayene eden zatı muhterem bunu görmedi mi. Bide sırf onun için doktora götürdüm ne yapacağız diye telaşlanarak. Hastaneye ertesi gün kontrol için gittiğimizde çocuk doktoru sarılığı normal önemli değil onun için hastaneye gelmenize gerek yok demişti. Fakat 20 gün sonra sağlık ocağından gelen hemşire görünce çocuğu hemen hastaneye yönlendirdi.Hasateneye gider gitmez elimden alıp yoğun bakıma aldılar ve 4 gün çocuğum hastanede yattı. Önemli değil getirmenize gerek yok diye niye diyorsun. Desene şu kadar daha devam ederse mutlaka getirin diye. Zaten tecrübesiziz bide çocuğu göre göre sarıda gelmiyor bize gözümüz alışıyor. Neyse bunların hepsini hastane yönetimize sözlü bildirdik dinleyen kişi notlarda aldı ama ne arayan oldu ne soran. Hemde bu olayları iki kere anlattık. Twitterda iki satır yazınca hemen ilgili kişi dönüp telefonu verdi benim aramamı istedi. Aradık izah ettik kendilerine ancak hastane adına bu yapılanları affettirmek yada özür dilemek adına her hangi bir adım atmamaları beni bu yazıyı yazmaya en sonunda mecbur bıraktı. Adımız sanımız belli telefonumuz adresim hastanede var. Her türlü bize ulaşabilirlerdi ama yapmadılar. Ödemiş olduğum ücretin karşılığında beyan ettikleri hizmetlerin hiçbirini almadım. Paramızla resmen rezil olduk. Sağlık bakanlığına aynen bu anlattıklarımı bildireceğim. Bir özür dilemek bu kadar zor olmamalıydı. Burada doğum yapacaklar bir kere daha düşünsün derim. Kimi memnun olduğunu söylüyor kimiside benim gibi bin pişman. Anladımki standar bir kaliteleri yok. Bayrama, yılbaşına özel günlere doğumu getirmeyin. Yoksa mazeretleri hazır. Bayramdı, yılbaşıydı, yoğunduk sırf siz yoktunuz 19 daha doğum vardı gibi mazeretlerini söylerler haklıymışlar gibi. Parayı alırkende keşke 19 doğum vardı size yeterli ilgi alaka gözteremedik bari şu kadar almayalım deseydiniz. Sonuçta sen bir hizmet satıyorsun bende müşteriyim. Gözünde hasta olmadığım müşteri olduğum aşikar.  Sitenizden vizyonumuz, misyonumuz, ilkelerimiz diye yazmışsınız. Çok güzel yazılmış keşke doğruda olsaydı hepsi yalanmış. Çok zorlu bir hamilelik geçirmiştim. Sonrasında çocuklada sıkıntılı bi süreç atlattık. Ancak kendime gelip vakit ayırıp bunları yazabildim. Bundan sonra konunun her türlü takipçisi olacağım.

13 yorum:

  1. Senemcim ağzım açık kaldı okurken, devlet hastanesinde olsa ancak bu kadar olurdu. Her yere pat pat özel hastane açıyorlar ama hizmet kalitesi belli. İyi olmuş yazdığın, aklımda olsun da orayı düşünen olursa bu yazıyı okuturum :) Doktorun ilgisizliği de takdire şayan, benim doktorum hastalarının doğumu yakınsa tatile uzak bir yere gitmezdi, gitse de aynı kalitede çok yakın bir arkadaşı var ona emanet ederdi hastalarını acil bir durum olursa diye. İşini sevmekle ilgili olsa gerek. Neyse çok şükür sağlıkla kavuştunuz ya gerisi boş. Öperim ikinizi de.

    YanıtlaSil
  2. vallahi bende nerdeyse ağlayacaktım!
    bu ne allah aşkına
    zaten demiştin zor oldu herşey diye ama bu kadarınıda beklemiyordum
    allah korumuş ikinizide

    YanıtlaSil
  3. ŞU AN ŞOKLARDAYIM RESMEN
    HER KEZE HER KEZE SÖYLEYECEĞİM
    VERLMİŞ SADAKAN VARMIŞ

    YanıtlaSil
  4. yaa ben şok oldum canım okurken.küçük yerlerde bu durumlar olmuyo .lafta küçük yer derler ama:))benım istanbulda yaşayan kızkardeşimde gelinimizde gelip bulunduğum ilçede doğum yaptı.ben muayneye giderken bile korkuyorum özel hastaneye.bana nedense hiç güven vermiyorlar.sağsalım kurtulup çıkmıssın ya.şükret bence canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim aradaşlar. En kötüsüde sanırım zaman geçtikçe unutacağım yerde daha çok hatırlamaya başladım. hele ezgiyi kucağımdan ümraniye devlet hastanesşnde alıp direk yoğun bakıma soktukları anı unutamıyorum. Dört gün ağlaya ağlaya sütüü sağıp hastaneye götürdüm. Her çocuk sarılık olur bu norma paniklemedim bile sarılık oldu diye. Ama o erdemdeki çocuk doktoru olacak baytar beni düzgün bilgilendirseydi böyle bir korku yaşamazdım ve çocuk içinde tehlikeli sürec geçirmezdik. Bir hafta önce acile çocuk ıkınıyor diye götürdüğümde aldıkları kandan sarılık değerleri yüksek çıkmış. Acilde alındığı için iletişim bilgleri eksik alınmış. Bir hafta hastanede anos etmişler bizi. Gidincede kargo tulumba kızı alıp soktular yoğun bakıma.

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun Senemcim.Allah bir daha yaşatmasın.Evladın sağlıkla büyüsün inşallah

    YanıtlaSil
  7. Baharcım teşekkür ederim. Amin inşallah canım

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar
    Biz de Erdem hastanesi mağduruyuz. Sapasağlam doğuma giden kuzenimin ilk önce bebeği sonra kendisinin ölümüne sebep oldular. Defalarca kendisinin iyi hissetmediğini söylediği halde hiçbir şey yapmadılar. Bize yemek yesin geçer yürüsün geçer bunlar normal şeyler çok paniksiniz panik yapmayın dediler. Sonucunda bir gün sonra bebeğini kaybetti ki bilmiyordu . Ardından fenalaştı nefes alamıyor diyince geldiler oksijen taktılar ve 5 dk içinde çamlıca erdemden çakmak erdeme yoğun bakıma nakledildi ama hep tahlilleri çok iyi bir problem yok denildi. Orada o gece yattı o zamanda yapılan tahlillere iyi denildi ama gebeliğe bağlı kalp büyümesi var dediler ve uyutuldu ertesi sabah isteğimiz üzerine siyasi ersek hastanesine kaldırdık tüm vücudu enfeksiyon ve iltihaplı olduğunu öğrendik tekrar sezeryan yerleri temizlediler ama maalesef Erdem Hastanesinin pisliğini temizleyemediler.
    Hukuki süreç başlatıldı. Ayrıca change de kampanya açıldı. Erdem hastanesi olarak aratılınca çıkıyor. Bir daha bu acıların yaşanmaması için https://www.change.org/p/sağlık-bakanlığı-il-sağlık-müdürlüğü-world-health-organization-erdem-hastanesi-kapatılsın

    YanıtlaSil
  9. İnanın o kadar çok üzüldüm ki . Allah Rahmet eylesin sizede sabırlar versin. Hala o pisikolojiyi atamadım. Doğum yaptığımdan beri doktora gidemedim. Geçmeyen ağrılarım var artık gidip ne olduğuna baktırmam gerekiyor. ordan çok memnun olduk diyende var. Bunların standar bir kalitesi yok o an ne denk gelirse. Ben sırf erkek doktor girmesin diye yaptım ama zeynep kamil bu konuda en iyisi. Yaşadıklarımız kayıplarınız mağlesef geri gelmez bizde elimziden geldiğind euyaralım diye yazdım ama avukatları hastanenin beni tehtit etti epey bir zaman

    YanıtlaSil
  10. Sağolun. Gerçekten insan artık hastanelere, doktora gitmeye korkuyor. Ama yine de şifa bulmaya yardımcı olan onlar.iyilerini bulmak lazım. Siz de iyi araştırıp vakit kaybetmeden gidin,ihmal etmeyin. Bize de birkaç kişi sorunsuz geçirdiklerini söyledi ama hem çevreden hem de sosyal medya üzerinden yaşadıkları kötü olayları anlatan çok fazla kişi vardı ve tutumları genel itibariyle aynıydı.Size de çok çok geçmiş olsun. Avukatları da gerçekten hukukun üstünlüğüne inanan avukatlarMış(!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb muge hanim bu hikayenizi aslinda duymustum sosyal medyada bende hastanenin nobetci kadin dogum doktoru ayse yildirimin yanlis teshis koymasi ve tum sikyatlerime israrlarima ragmen ihmalkarligi yuzunden bebegimi olu olarak dogurdum cok aciiydi ..tabii ki hukuki surec baslatildi .. benim size bir sorum olacakti sizin 2 kaybiniz oluyor hukuki sonuc ne oldu ?

      Sil
  11. mrb muge hanim hastaneye dava acildiginda sonuc ne oldu?yazarsaniz cok memnun olurum..bende hastanede dr.hatasi yuzunden bebegimi olu dogurdum hukuki surec baslattim tabii ki

    YanıtlaSil
  12. 2012 aralık ayında benim ve bebeğiminde neredeyse ölümüne sebep olacak hastanedir erdem hastanesi.hamileliğim boyunca kontrollerime erdemde gidip memnun kalmışken doğumum travma ve çöküntüyle geçti.38 haftalık gebeyken açılman var suni sancı ile doğum yaptırıcaz dendi.hiçbir hastalığım engelim olmadığı için normal doğum istiyordum.suni sancı verilir verilmez kesemi patlattılar sancı başlamadan.sabah 10'dan akşam 5'e kadar sancı çektim ve bi tersliğin olduğu çok belliydi.10cm açılmam olduğu halde doğum başlamıyodu.en sonunda yemyeşil kusmaya başlayınca panikle beni doğum odasına aldılar.4 bayan tepeme geçip karnımı dirsekleriyle iterken beni sezeryana alın diye doktora yalvarmaya başladım bir ebedende sakin ol diye tokat yedim.bebeğin kalp atışları yavaşlıyor diye kargatulumba ameliyathaneye indirildim.10cm açılmayla sezeryan doğum yağtım çünkü bebeğin kafası kuruluktan dolayı sıkışmıştı.odada uyanır uyanmaz bi kadın bebeği getirip emzirmeyi gösterdi o kafayla anlamadım birdaha çağırdım asla gelmedi.bebeğime haberim dışında mama verildi ve benim bebeğim birdaha asla emmedi.doğumdan 1 ay sonra deli gibi kanamadan dolayı başka hastaneye kontrole gittiğimde içimde pkesenta parçası kaldığını söylediler ve ben 1 aylık lohusayken bebeğimden 1 hafta ayrı kaldım ve kürtaj oldum.asla doktorumu affetmiyorum ve en ufak hakkımı bile helal etmiyorum.allahından bulsunlar.daha sonra kimle konuştuysam yaşadığı kabusu dinledim.şimdi 2.çocuğuma hamileyim ve hastane araştırırken uç noktada dikkatli davranmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil