5 Aralık 2013 Perşembe

BEBEĞİN BURNU TIKANINCA NE YAPMALI ?


Bebeğinizin burnu genellikle kusmaktan dolayı burun kanallarını süt tortusu kapatmakta. Benim bebeğim kusarken bir hayli şiddetli kustuğundan ağzından ve burnundan çıkıyor. Her seferinde serum fizyolojik burun damlası damlatıp otribebe nazal aspiratör ile temizliyordum. Yalnız bu serum fizyolojik damlalar bir hayli pahalı ve çabuk bitiyorlar. Daha sonra öğrendiğim bir yöntemle bu işi inanılmaz ucuza getirmiş bulunmaktayım. İsterseniz bunu evde kendinizde hazırlaya bilirsiniz yada benim gibi yaparak zahmetsizce işinizi halledersiniz. Eczaneden bir adet kaç cc olduğu önemli değil izotonik sodyum klorür alın. Bir enjektör yardımı ile sıvıyı çekip daha önce atmadıysanız tek kullanımlık burun damlaları şişelerine doldurun ve aynı şekilde kullanın. Yok şişeleri attıysanız şırınga ile çekip iğnesiz olarak bebeğin burnunu yıkayabilirsiniz. Bu tek kullanımlık damlalar ile aynı zamanda aspiratör görevi görerek burnun içinide temizleye biliyorsunuz. Sıvıyı tamamen boşaltıp burna aynı şekilde havası biten şişeyi hava aldırarak burundan pis sıvıyı çekin. Ben nazal apriratör kullanıyorum çok kullanışlı bir şey. Resimde görüldüğü gibi uygulaması çok kolay ama benim kız pek sevmiyor epey yaygara koparıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder